Veelgestelde vragen
Omdat we een uitgebreid en actief netwerk van dealers hebben is het mogelijk al binnen 1 dag je fiets te verkopen. Je fiets blijft in eerste instantie 4 dagen in de veiling staan. Dit kan verlengd worden met nog eens 4 dagen.
Ikwilvanmijnfietsaf.nl hecht veel waarde aan ervaringen. Op die manier kunnen we onze dienstverlening continu verbeteren. Je kunt de ervaring van anderen met ikwilvanmijnfietsaf.nl vinden op Trustpilot, een onafhankelijk reviewplatform waar consumenten hun ervaring met onze dienstverlening kunnen delen.
Mocht je geen foto’s hebben toegevoegd, dan ontvang je automatisch een mailtje van ons zodat je je aanmelding compleet kunt maken met foto’s. Deze plaatsen wij voor je bij je fietsgegevens, zodat dit zichtbaar wordt voor dealers. Je kunt je foto’s ook via WhatsApp sturen naar 053-2084444 of mailen naar klantenservice@ikwilvanmijnfietsaf.nl. Dan voegen wij ze voor je toe aan je aanmelding.
Je kunt zelf je gegevens niet wijzigen. Heb je een wijziging of toevoeging bij je aanmelding? Dan kunnen wij dit voor je invoeren. Je kunt de wijziging mailen naar klantenservice@ikwilvanmijnfietsaf.nl of via WhatsApp sturen naar 053-2084444. Bellen kan natuurlijk ook, geef je wijzing dan door via 053-2084444. We zorgen er dan ook voor dat je wijzigingen worden doorgegeven aan de dealers die al een bod hebben uitgebracht.
Nee, je bent niet verplicht het bod dat je ontvangt te accepteren. Als je het niet eens bent met een geplaatst bod kun je je fiets nog een keer aanbieden. Je hoeft hiervoor niet nog een keer je fiets aan te melden. Je kunt bellen met een van onze medewerkers op 053-2084444 en wij plaatsen je fiets dan nogmaals in de veiling.
Een dealer plaatst een bod op basis van de gegevens die jij hebt ingevuld bij de aanmelding. Als je akkoord gaat hoef je in principe niet meer te onderhandelen met de dealer. Je krijgt tijdens de overdracht het afgesproken bedrag uitbetaald. Dit geldt alleen wanneer de omschrijving van je fiets klopt en je eventuele bijzonderheden hebt vermeld. Ziet de dealer bij de overdracht dat de fiets anders is dan omschreven en kan hij dit onderbouwen? Dan mag hij een tegenbod doen. Je bepaalt zelf of je met dit tegenbod akkoord gaat. Als je niet akkoord gaat is de verkoopovereenkomst kosteloos ontbonden. We adviseren je in deze situatie wel om ter plekke telefonisch contact met ons op te nemen op 053-2084444, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Voordat je akkoord gaat met een bod wordt aangegeven of je de fiets moet brengen of dat hij wordt opgehaald. Mocht je fiets niet meer rijdbaar zijn, dan kun je dit bij de aanmelding aangeven. In dat geval wordt de fiets sowieso opgehaald.
Probeer altijd contact binnen de openingstijden van het bedrijf contact op te nemen. Dit kan per dealer verschillen. Lukt het je binnen de openingstijden niet om de dealer te bereiken? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@ikwilvanmijnfietsaf.nl of 053-2084444. Wij proberen dan contact op te nemen met de dealer zodat er een afspraak kan worden gemaakt.
De dealer die je fiets koopt heeft het recht om je fiets te controleren op schade of mankementen. Daarom is het belangrijk dat de omschrijving die je tijdens de aanmelding hebt gegeven overeenkomt met de staat van je fiets. Ziet de dealer iets dat je tijdens de aanmelding niet hebt doorgegeven, en kan hij dit aantonen? Dan mag hij een tegenbod doen. Je bent niet verplicht dit bod te accepteren. Dit geldt niet als annulering en je ontvangt daarom in dit geval geen annuleringsfactuur. We raden je wel aan om in deze situatie ter plekke contact met onze klantenservice op te nemen. We proberen dan samen tot een oplossing te komen.
Wil je je fiets uit de veiling halen? Dit kan door ons te bellen op 053-2084444 of door een e-mail te sturen naar klantenservice@ikwilvanmijnfietsaf.nl. Vermeld hierbij het kavelnummer en kenteken van je fiets. Wij halen vervolgens je gegevens uit ons systeem.
We doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Ben je ondanks alles niet naar tevredenheid geholpen en wil je een klacht indienen? Stuur je klacht dan naar het volgende adres:
Dealerdirect Bikes B.V.
T.a.v. Afdeling klachten
Postbus 260
7500 AG Enschede
Vermeld daarbij je referentienummer en je contactgegevens. Zo kunnen we je sneller helpen.